У зв’язку з активним розвитком STEM-освіти в українських школах відбувається активне оснащення навчальних лабораторій та кабінетів для проведення дослідів. До оновленого переліку рекомендованого МОН обладнання входять цифрові вимірювальні лабораторії, що дозволяють не лише проведення величезної кількості дослідів у рамках шкільної програми. Використання надточної сучасної навчальної техніки дозволяє розвинути в учнях креативний підхід до вирішення задач.
Тож ми вирішили нагадати вам деякі способи використання найпопулярніших датчиків для ЦВК Vernier — датчика кисню й вуглекислого газу. Можливо, деякі з них надихнуть як учнів, так і вчителів на подальшу наукову діяльність у цій галузі.
При проведенні цього досліду ще раз хочеться наголосити: датчики варто розміщувати якомога ближче до полум'я, але так, щоб їм не зашкодило тепло (рекомендована температура 25 градусів, а максимально допустима 40 градусів). А за допомогою датчика СО2 можна довести виділення вуглекислого газу (наприклад реакція нейтралізації гідрокарбонату натрію).
У датчика вуглекислого газу є два діапазони вимірювання: 0-10000 і 0-100000 ppm.
Скомбінувавши спірометр і датчик СО2, дуже легко досліджувати склад повітря, що видихає людина в стані спокою та після фізичних навантажень. Також дослідити склад повітря, що видихається, можна за допомогою поліетиленового пакету: видихнути в отвір і одразу вставити в ного датчик.
Якщо зробити пристрій (як показано на малюнку нижче), то можна змоделювати вплив «мертвого об'єму повітря» на дихання людини. За допомогою однієї або декількох трубок з визначеним об’ємом можна порівняти склад повітря, що видихається, з ними і без, та встановити, як впливає довжина трубки на концентрацію СО2 (можна додати і датчик кисню).
Одним із дуже ілюстративних показників, який дає цілісну характеристику якості ґрунту та характеризує активність його мікрофлори, є дихальний коефіцієнт (дихальний газообмін ґрунтів).
Існує багато модифікацій методики його визначення, наприклад, його можна виразити як значення кількості вуглекислого газу, що виділяється з наважки ґрунту, до якої додали 20% розчин глюкози за певний час. Маса наважки, температура та час експозиції перед вимірюванням мають бути однаковими у всіх дослідних варіантах та контролі, їх необхідно підібрати таким чином, щоб отримати значущі відхилення від контролю. Цей метод дозволяє не лише оцінити стан ґрунту, а і прогнозувати його родючість, аналізуючи активність мікрофлори після певних заходів, наприклад, внесення гербіцидів, добрив і тд.
Цікаво? Звертайтеся до відділу методичної підтримки B-Pro — вам завжди радо допоможуть практичними порадами й консультаціями з приводу використання сучасних навчальних засобів на шкільних уроках!
Схожі статті
Як використовувати цифровий бездротовий датчик температури? Ідеї для дослідів і STEM-проєктів...
Як підготувати учнів до ЗНО з математики 2021? Скористайтеся корисними порадами від вчителя-практика...
7 освітніх тенденцій 2021: зміна ролі вчителя, STEAM-підхід і нові технології в навчанні
Авторизація
Реєстрація дозволить Вам отримати накопичувальну знижку і купити наступне замовлення за більш вигідною ціною
Немає акаунту? Зареєструватись
Реєстрація
Реєстрація дозволить Вам отримати накопичувальну знижку і купити наступне замовлення за більш вигідною ціною
У вас вже є аккаунт? Увійти