Практичне значення STEM для якісної освіти в Україні

Чи виникали у вас сумніви про те, навіщо нам STEM освіта і які переваги вона насправді дає школярам?

Уже з наступного року почнеться впровадження типової освітньої програми для 5-9 класів, що розширить автономію шкіл. За вибором закладу освіти до навчального плану можна буде включити і такі міжгалузеві інтегровані курси, як STEM, робототехніка. Але чи дійсно в цьому є необхідність?

Крім загальних характерних слів — наука, технологія, інженерія, математика — існує ще й низка практичних навичок і звичок, які розвиває STEM напрям в освіті. Тож давайте розглянемо ці переваги і розберемось, чи справді варто додавати такі предмети в навчальну програму.

Навчання за STEM: нові шкільні предмети

Електроніка і автоматизація

Маючи на уроці різноманіття датчиків, моторів, програмованих пристроїв, діти зможуть дослідним шляхом дізнатись як це все працює, навчаться практично застосовувати обладнання, щоб створювати проєкти із різними можливостями, практичні вироби і розумні системи.

Програмування

На прикладі роботів і програмованих конструкцій учні наочно розуміють і навчаються принципам програмування. Написаний код із послідовності рухів і поворотів сприймається набагато легше, коли дії виконує матеріальний об’єкт. Учні розуміють, що програмування — не лише маніпуляції з числами, а практичний інструмент.

Командна робота

STEM підхід передбачає командну роботу. Тож учням не обійтися без взаємодії під час роботи і пошуку спільних рішень. Адже очевидно що комунікативні навички в сучасному світі затребувані не менше професійних знань. Кожен учень команди має свою роль на всіх етапах створення проєкту.

Якісне обладнання для занять STEM полегшує вчителеві організацію уроку, адже більшість навчальних наборів містять уже готові методичні матеріали, де прописані ролі дітей під час групової роботи.

Конструкторські та інженерні навички

Практична проєктна робота акцентує увагу учнів на вирішенні проблем людства або побутових складнощів. Для цього діти ознайомляться та використають знання інженерії, як практичної і точної сфера діяльності. Чим більше найрізноманітніших деталей, елементів, запчастин матимуть учні, тим масштабніші і продуманіші проєкти вони зможуть реалізувати.

Дослідження

Учні досліджують як задачу чи проблему, яку треба вирішити, так і вже готову модуль або програму. STEM обладнання для шкіл є відносно новою та цікавою діяльністю, тому бажання досліджувати виникає в дітей із власної ініціативи.

Творчість

STEM обладнання містить технологічні елементи, електроніку, конструкційні і декоративні деталі. Завдяки такому обладнанню учні можуть зібрати майже будь-який механізм, пристрій чи систему, або вдосконалити вже готові проєкти.

Розподіл часу, ресурсів і зусиль

Задачу треба виконати за урок (або за певний час), застосувавши лише наявне обладнання і врахувати кількість учнів у команді та їхні вміння. Це розвиває як лідерські навички, так і вміння планувати і відповідати за власні рішення.

Вирішення проблем

Створення практичних проєктів — довгий і багатоетапний процес. Тому помилок не уникнути. Учні навчаються приймати їх, знаходити і вирішувати.

Інтерес і зацікавленість

Яскраві, рухомі, складні конструкції і технологічне обладнання викликають ентузіазм до навчання, легше зосереджують на собі увагу, учням приємніше досліджувати готові проєкти і займатися ними.

Інтеграція

STEM заняття і робототехніка крім вивчення основних STEM дисциплін легко поєднуються з іншими предметами. Методики і обладнання можна використати на уроках географії, фізики, математики, образотворчого мистецтва та інших. Міждисциплінарний підхід підсилює всі предмети, які вивчаються паралельно, а також показує взаємозв’язок і практичність знань.

Методичний супровід вчителів — важливий аспект STEM-освіти

Ми розглянули досить велику кількість навичок, які отримають школярі в результаті навчання за новим підходом, — це пояснює ефективність і затребуваність STEM підходу у всьому світі.

Все більше українських шкіл обладнують власні STEM лабораторії і готуються до навчального року. Тут потрібно зауважити, що освітні інструменти для STEM занять не найпростіші. А у вчителів практично відсутній досвід роботи з новим обладнанням і технологіями, тож не дивно, що вони часто ставляться до нового підходу з недовірою чи навіть острахом. Але компанія B-Pro надає всім клієнтам безкоштовну методичну підтримку і навчає користуватися мультимедійною технікою, навчальними роботами, цифровими лабораторіями та іншим STEM-обладнанням. Тож звертайтеся за порадами та професійним методичним супроводом — ми завжди радо допоможемо вам швидко владнати всі питання та провести навчання й інструктаж для вчителів! 

Схожі статті

Все про обладнання STEM та STEAM лабораторій

Що таке STEM-освіта та навіщо вона потрібна: практичне значення навчання за новим підходом

Все про обладнання STEM та STEAM лабораторій

Впровадження STEM-освіти в українських школах — 3 практичні способи...

Все про обладнання STEM та STEAM лабораторій

Для чого потрібна шкільна STEM-лабораторія, і як її використовувати на уроці ...