Які комп'ютери обрати для шкільних кабінетів НУШ

Уявити сучасну школу без комп’ютерів і ноутбуків вже давно неможливо — адже без них складно буде надати учням практичні знання та навички, які знадобляться їм у подальшому житті. Спеціальні освітні програми та різноманітні застосунки значно полегшують вчителеві організацію навчального процесу та подачу матеріалу звичним та цікавим для дітей способом.

Минулорічні виклики дистанційної освіти через епідемію остаточно переконали кожного, що кожній без винятку школі потрібна якісна, сучасна та потужна комп’ютерна техніка — для вчителів і для учнів. Цьогоріч держава планує забезпечити ще більше закладів освіти у різних куточках України додатковими вчительськими ноутбуками. А от як їх правильно обрати — щоб і вимогам МОН відповідали, і в користуванні були надійними та практичними — читайте далі.

Як обрати комп’ютерну техніку для НУШ

Обираючи комп'ютерну техніку для школи, зверніть увагу: МОН періодично оновлює Типовий перелік комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти. З актуальними вимогами та основними характеристиками товарів можна ознайомитись на нашому сайті в розділі «Накази».

Якщо ви обираєте комп’ютери чи ноутбуки з асортименту B-Pro, то можете не перейматися цим питанням: все представлене в інтернет-магазині обладнання відповідає вимогам МОН і сучасним стандартам якості, рекомендованим в НУШ.

Комп’ютерна техніка від B-Pro: відгуки освітян

Найчастіше наші клієнти заклади освіти обирають наступні моделі ноутбуків:

  1. портативний комп’ютер учня (артикул для пошуку на сайті: 5093);
  2. портативний комп’ютер вчителя (артикул для пошуку на сайті: 5091);
  3. планшетний ПК (артикул для пошуку на сайті: 5161).

Ноутбуки обирають для шкіл найчастіше: сучасні моделі досить потужні, компактні й практичніші, ніж стаціонарні комп’ютери. Вони використовуються для обладнання робочого місця вчителя в початкових класах і предметних кабінетів, для оснащення STEM-лабораторій та роботи в шкільних фото-відеостудіях.

Але планшети також потрібні, адже вони дозволяють:

  • використовувати фото й відео демонстраційні матеріали поза стінами кабінету,
  • зручно користуватися спеціальними розвивальними й навчальними застосунками для початкової школи чи інклюзивного навчання,
  • проводити в кожному кабінеті заняття з використанням 3D-моделей, застосуванням комп’ютерної графіки, переглядом навчальних відеороликів тощо;
  • синхронізувати показники цифрових датчиків, виводячи на дисплей показники, отримані в польових умовах.

Вигідний варіант комплексного оснащення комп’ютерного класу чи кабінету інформатики  в будь-якій школі — це «нульові клієнти». Готове рішення, що включає в себе 10 або 15 учнівських ПК на базі нульових клієнтів і один потужний та сучасний вчительський комп’ютер, стало достойною альтернативою традиційним комп’ютерам із системними блоками та швидко завоювало багато схвальних відгуків вчителів та адміністрації шкіл.

Основні переваги:

  • Економія коштів на закупівлю комп’ютерного оснащення: адже рішення на базі нульових клієнтів не потребує окремого комп’ютера для кожного учня. Адже кожне робоче місце, замість окремого досить габаритного й вартісного системного блока, укомплектоване невеликим блоком, що під’єднується і до учнівського монітора, і до вчительського комп’ютера-сервера — а це суттєво економить кошти.
  • Економія коштів на подальше обслуговування техніки: загалом, подальше оновлення й модернізація знадобиться лише вчительському комп’ютеру. Тобто, обслуговування потрібне буде лише одному комп’ютеру, а не 10 – 15.
  • Відповідно до попереднього пункту, економія коштів на обслуговування веде за собою значну економію часу. Для прикладу: за відгуками користувачів нульових клієнтів, проблеми з обслуговуванням і ремонтом комп'ютерних класів і кабінетів інформатики практично зникають — їх стає на 95% менше.
  • Можливість заощадити електроенергію: в середньому, один нульовий клієнт споживає в 60 разів менше електроенергії, ніж стандартний комп’ютер із системним блоком.

Як підготувати комп’ютери до роботи: монтаж і налаштування

За словами вчителів, головна проблема для більшості шкіл — зовсім не закупівля комп’ютерів, з якою можуть допомогти розібратися досвідчені консультанти. Набагато більше запитань виникає з доставкою, збіркою та підключенням техніки, встановленням ліцензійних програм і застосунків, вчасним проведенням оновлень, синхронізацією пристроїв з аксесуарами чи мультимедійним обладнанням тощо.

Що радять вчителі, які вже мали успішний досвід оснащення комп’ютерних класів:

  1. Не економте на доставці і завжди перевіряйте техніку при отриманні — хоча б на наявність видимих пошкоджень. При транспортуванні завжди є ризик отримати пошкодження, незважаючи навіть на захисне пакування, тож такі моменти краще виявити вчасно.
  2. Не займайтеся збіркою та підключенням комп’ютерної техніки самостійно, якщо не маєте відповідної кваліфікації. Краще довірити справу фахівцеві, який одразу правильно налаштує обладнання, адже подальша неправильна експлуатація потягне за собою пошкодження і вартісний ремонт.
  3. Використовуйте лише ліцензійне програмне забезпечення — це спростить роботу з обладнанням і не спровокує проблем надалі. Це ж стосується й під’єднання інших пристроїв: не використовуйте для цих цілей низькоякісні дроти чи перехідники, так можна пошкодити навіть нове обладнання.

Закупівля ноутбуків: допомога професіоналів

Ще однією важливою проблемою є закупівля комп’ютерів — підбір моделей ноутбуків у суворій відповідності до всіх перерахованих у Переліку МОН характеристик, формування переліку обладнання й додаткових аксесуарів для проведення тендера, підготовка і правильне оформлення усіх супровідних документів. А ще важливо слідкувати за змінами у законодавстві та дотримуватися усіх нюансів процедури проведення держзакупівлі.

Проблема не лише в тому, що вчитель — це не юрист, тож не має відповідного досвіду та не може врахувати всі особливості. Зате, натомість він має безліч власних обов’язків, завдань і справ, які не залишають часу на дослідження актуального законодавства і вивчення характеристик нових моделей ноутбуків. Тож нагадуємо: якщо у вас виникла така потреба, зразу ж звертайтеся до відділу тендерного супроводу B-Pro — за практичними порадами і юридичною підтримкою.

Схожі статті

Комплексне обладнання шкільних кабінетів: сучасне обладнання, інноваційні технології в навчанні, допомога в проведенні тендерів

Нові можливості для навчання мовами нацменшин і вивчення іноземних мов у НУШ — uTalk!...

Комплексне обладнання шкільних кабінетів: сучасне обладнання, інноваційні технології в навчанні, допомога в проведенні тендерів

Як обрати практичну та функціональну комп'ютерну техніку для шкільних кабінетів? Читайте у статті...

Комплексне обладнання шкільних кабінетів: сучасне обладнання, інноваційні технології в навчанні, допомога в проведенні тендерів

Як створити навчальний простір в сучасній школі: нові стандарти меблів для кабінету НУШ