Майже 1,5 млрд гривень з Держбюджету 2020 року держава планує спрямувати на фінансування STEM-освіти в Україні.
Підтримка та розвиток сучасної освіти — це дуже добре. Але оскільки цей навчальний підхід абсолютно новий для вітчизняної системи освіти, пропонуємо розглянути його детальніше на прикладі зарубіжного досвіду. Це допоможе знайти відповіді на запитання: що ж вивчають STEM і STEAM, у якому форматі повинні проходити уроки, та як правильно обладнати навчальні кабінети?
Цим терміном окреслюють принципово новий підхід до шкільної освіти, який базується на комплексному вивченні природничих наук, технологій, технічної творчості й математики. Саме так і з’явився акронім STEM:
STEM освіту багато хто помилково асоціює винятково з конструкторами й роботами. Але це не так — роботи й програмування лише невелика частина цього гармонійного комплексного підходу. В наш час технології використовуються для вивчення творчих мистецьких дисциплін.
Для STEAM-підходу характерне все те ж саме, але додається творча складова (A — Arts — мистецтво). Але мистецтво та творчість вивчаються не окремо, а у тісному нерозривному зв’язку з вищеперерахованими чотирма компонентами.
А віднедавна ця система розширилася ще й до STREAM — до вивчення технологій, математики, інженерії додається окрім мистецтва ще й читання та письмо. І все це інтегровано в одну комплексну освітню систему.
Концепція STEM була розроблена в США. Саме в цій країні вона почала розвиватись, активно впроваджуватись і поширюватися по світу.
Як виглядає навчальний процес у таких школах? Окрім інтеграції предметів і вивчення міжпредметних зв’язків, на уроках також проводиться більше прикладних практичних завдань і майже всі вони — у вигляді проєктних робіт. Який результат від такого навчання? Діти випускаються зі школи, вже маючи певну кількість практичних навичок, гнучких комплексних знань. І тому вони краще підготовлені до реального життя.
Окрім США, така система освіти дуже популярна й у Великобританії, Китаї, Австралії та інших країнах світу. Вони отримують компетентних фахівців у галузях медицини й фармацевтики, інженерії, IT, нанотехнологій тощо. Також потужно розвиваються галузі робототехніки, біомеханіки, телемеханіки, аерокосмічної техніки, радіотехніки й електроніки.
Розглянувши досвід зарубіжних колег, ми обрали декілька цікавих STEM-проєктів для прикладу. Вони дуже корисні для дітей, адже мають важливе практичне значення для реального життя та допомагають школярам оцінити взаємозв’язки між різними галузями.
Якими можуть бути теми комплексних проєктів:
Усе це — проєкти, які виконувались учнями 6 — 12 класів. Робота над подібними завданнями допомагає дітям зрозуміти, яким чином шкільна освіта знадобиться в їхньому житті, та наскільки важлива їх роль у перетворенні світу на краще.
В Україні Міністерство освіти та науки виробило програму заходів для повноцінного комплексного впровадження STEM-освіти. Спочатку працювали експериментальні проєкти та окремі STEM-лабораторії. Але з 2018 року освіта за цим принципом активно впроваджується на державному рівні по всій території країни.
Для ефективнішого впровадження STEM-освіти, питання курує Інститут модернізації змісту освіти. Також нововведенням зацікавилися близько 40 провідних компаній виробників та постачальників шкільного обладнання. Результатом спільної діяльності стала розробка плану Міністерства освіти і науки щодо розвитку STEM-освіти в Україні на 2019 — 2022 роки.
Окрім високотехнологічної STEM-лабораторії, про яку ми вже розповіли вам на перших сторінках цього випуску, для навчання за стандартами STEM знадобиться ще багато різного обладнання, допоміжних товарів і навчальних засобів.
Яких? Ми вже підготували для вас надсучасні конструктори та інше обладнання для вивчення основ програмування. При чому, вони є як для малюків із початкових класів НУШ, так і для юних програмістів зі старшої школи.
З їх допомогою учні зможуть зрозуміти рух і механізми, електрику й магнетизм, альтернативні джерела енергії, пневматику, оптику і, звісно ж, — робототехніка. Безліч різноманітних роботів, яких школярі зможуть збирати самостійно, комплектувати додатковими аксесуарами та вчитися основ програмування й кодування у формі гри.
Також для проведення повноцінних уроків знадобиться таке додаткове обладнання як, наприклад, 3D-принтер чи лазерний настільний різак. А ще конструктори: від найпростіших для малечі, до просунутого рівня — з яких можна скласти навіть повністю автоматизоване конвеєрне виробництво.
Сподіваємося, ця інформація була для вас цікавою. І вже зараз ви можете планувати, куди краще спрямувати наступного року державне фінансування STEM-освіти у своїй школі.
Схожі статті
5-6 класи НУШ: виклики та можливості
Інклюзивне навчання в українській школі: нові методики, підходи та сучасне обладнання кабінетів
Результати першого етапу моніторингу впровадження освітньої реформи...
Авторизація
Реєстрація дозволить Вам отримати накопичувальну знижку і купити наступне замовлення за більш вигідною ціною
Немає акаунту? Зареєструватись
Реєстрація
Реєстрація дозволить Вам отримати накопичувальну знижку і купити наступне замовлення за більш вигідною ціною
У вас вже є аккаунт? Увійти