STEM 2020: зміни в Наказі МОНУ про облаштування STEM-лабораторій

В новий рік із новим високотехнологічним навчальним обладнанням!

Здається, саме з таким гаслом цьогоріч розпочало роботу Міністерство освіти й науки України. Вже на початку 2020 року було запропоновано до громадського обговорення новий проєкт Закону «Про затвердження типового переліку навчально-методичного забезпечення, засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій».

Про що йдеться в проєкті

Згідно з прогнозованими змінами, попередній Наказ Міністерства «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів» пропонується визнати недійсним. Натомість, перелік засобів навчання та рекомендованого обладнання для STEM-лабораторій доповнено новими, сучаснішими найменуваннями.

Новий перелік краще задовольнятиме потреби вчителя в навчально-методичних і демонстраційних матеріалах. Також сучасне обладнання навчальних кабінетів і STEM-лабораторій — це гарантований спосіб зробити уроки більш різноманітними, цікавими та пізнавальними.

Що ж до користі для учнів, то методисти, які комплектували список, резонно зауважують: інноваційне обладнання набагато краще зацікавить учнів навчальним процесом і зможе привернути їхню увагу до STEM-освіти і поглибленого вивчення математики, природничих наук і технологій.  

Вимоги МОН до обладнання шкільних кабінетів і STEM-лабораторій

Щоб якомога швидше обладнати шкільні приміщення за новими правилами, пропонуємо розглянути актуальні вимоги Міністерства. Передусім: як визначається поняття «шкільна STEM-лабораторія»?

Що таке STEM-лабораторія в навчальному закладі

Сучасна шкільна STEM-лабораторія являє собою приміщення, укомплектоване всім необхідним обладнанням і навчальними засобами (в тому числі, й інноваційними та з використанням нових технологій) і навчально-методичними матеріалами.

Для STEM-навчання характерний комплексний підхід до навчання, що передбачає:

  1. інтегроване вивчення всіх шкільних предметів,
  2. переважно проєктну діяльність,
  3. велику кількість практичних занять із обов’язковою прив’язкою до повсякденного життя, буденних процесів, оточуючого середовища.

Актуальні вимоги до обладнання STEM-лабораторій

Як і все шкільне обладнання, оснащення для кабінетів STEM-навчання суворо контролюється. Це й не дивно, адже ним щодня активно користуються діти.

Тож найпершими очевидними вимогами до товарів, що потрібно закупити для СТЕМ-лабораторій, є висока якість, нетоксичність (нешкідливість) і екологічність матеріалів, з яких вони виготовлені. відповідності вимогам санітарного законодавства, пожежній та електробезпеці, вимогам охорони здоров'я здобувачів освіти і охорони праці працівників закладів загальної середньої освіти.

Дуже важливою вимогою є міцність і стійкість до пошкоджень під час активної експлуатації. Додатковою перевагою тут буде гарантія якості від виробника навчальної продукції.

Щодо обладнання для STEM-кабінетів, яке згадується в рамках нового проєкту Закону, то воно повинно відповідати наступним вимогам: 

  • Стандартам української шкільної освіти.
  • Дотриманню законодавства про мову (це стосується і дидактичних матеріалів, і програмного забезпечення, і методичних посібників тощо).
  • Універсальності — оснащення STEM-лабораторій може використовуватися за потреби в кабінетах біології, хімії, фізики, комп’ютерних класах та ін. А ще воно повинно бути сумісним із демонстраційною технікою, що є в наявності в школі: мультимедійна дошка з проєктором, інтерактивна панель тощо.
  • Комплексності використання. Вище вже йшлося про те, що сучасна STEM-освіта — комплексна й інтегрована, не розглядає жодну складову окремо від інших. Математика, природничі науки, техніка й технологія (а зараз — ще й мистецтво) органічно поєднуються між собою, надаючи школярам уявлення про навколишній світ. Тож і навчальне обладнання повинно бути відповідним: демонструвати взаємодію і взаємозв’язок різних навчальних дисциплін і пояснювати практичне значення процесів, що вивчаються.
  • Узгодженості й придатності до спільного використання (в групах або всіма учнями).

Перелік обладнання для STEM-лабораторії 2020 

Пропонуємо вам ознайомитися з переліком, рекомендованим Міністерством для оснащення шкільних приміщень для STEM-освіти, до якого наразі увійшли: 

  1. 3D принтер разом з витратними матеріалами на навчальний рік
  2. 3D сканер
  3. 3D ручки разом з витратними матеріалами на навчальний рік
  4. Цифровий фрезерувальний верстат з числовим програмним управлінням з витратними матеріалами на навчальний рік
  5. Цифровий токарний верстат з числовим програмним управлінням з витратними матеріалами на навчальний рік 
  6. Цифровий лазерний верстат з числовим програмним управлінням з витратними матеріалами на навчальний рік
  7. Програмовані електронні модулі
  8. Навчальні роботи 
  9. Фото-відео студія
  10. Мехатронні системи / станції з відповідними витратними матеріалами для експлуатації на навчальний рік
  11. Конструктори / набори для конструювання з різними способами з'єднання деталей
  12. Тренувальний стіл для навчальних занять з робототехніки
  13. Програмне забезпечення для дизайну
  14. Програмне забезпечення для моделювання
  15. Додаткові засоби навчання та обладнання для проведення фізичних та хімічних дослідів та здійснення проєктної діяльності. 

Де купити все необхідне для STEM-лабораторій 

Досвід провідних працівників B-Pro дозволив заздалегідь спрогнозувати зміни в оснащенні STEM. Тож уже протягом деякого часу ми готувалися до цих змін, ретельно обираючи для вас кращі товари провідних світових виробників навчального обладнання.

Настав час скористатися нашою пропозицією: телефонуйте до відділу продажів і відділу методичної підтримки та отримайте будь-яку необхідну вам підтримку в комплектації STEM-лабораторій за вимогами нового Наказу МОН.

Схожі статті

Нововведення в законодавстві та актуальні зміни в Наказах і доповнення до Тіпового переліку обладнання. Лише актуальна інформація про законодавство НУШ

Організація навчального процесу в інклюзивних школах — особливості інклюзивної освіти в Україні...

Нововведення в законодавстві та актуальні зміни в Наказах і доповнення до Тіпового переліку обладнання. Лише актуальна інформація про законодавство НУШ

Аналіз Наказу №115 та рекомендацій МОН щодо організації дистанційного навчання в школах...

Нововведення в законодавстві та актуальні зміни в Наказах і доповнення до Тіпового переліку обладнання. Лише актуальна інформація про законодавство НУШ

Особливості обладнання навчальних кабінетів ПТУ, ПТНЗ, ВНЗ...